Przejdź się ze mną na wystawę

Iz.,

Uwaga wstępna:

Straciłam już nadzieję, że namówię Cię na napisanie kolejnego posta w konwencjonalny sposób (prośbą, groźbą, marudzeniem, zastraszaniem albo błyskotliwymi pytaniami w stylu „co robiłaś w miniony weekend, hę?”). Dlatego postanowiłam złamać zasady, nie czekać na komentarz do Arbus, nie czekać na Twój wpis, wepchnąć się do kolejki i swoją nadgorliwością Cię zawstydzić, zainspirować, zdenerwować lub przynajmniej zmo-bi-li-zo-wać do pisania.

Wstęp:

Wiadomo nie od dziś, że przełom grudnia i stycznia jest wyjątkowo paskudnym momentem do robienia jakichkolwiek postanowień („będę biegać” – za zimno; „będę się odchudzać” – nie ma świeżej zieleniny; „będę wcześniej wstawać” – o 7 jest nadal ciemno), dlatego daruję sobie przedstawienie Ci oszałamiających planów na rozkręcenie bloga. Zafunduję sobie (i Tobie) małe podsumowanie mijającego roku – w formie odkryć i zachwytów. To taka mała wirtualna wystawa. Jako jej kustoszka i bileterka: zapraszam. Jako lekko już nudzona pani pilnująca polecam podczas zwiedzania tę piosenkę. Jako ktoś, kto chętnie poobcinałby palce tym, którzy piszą durne opisy do tzw. „dzieł sztuki” obiecuję: niemal zero podpisów.

Mam nadzieję, że nie będzie Ci nudno, mam nadzieję, że wspomnę o czymś, o czym jeszcze nie wiesz. Ale jeśli pomyślisz „tak, było nudno” i/lub „znałam wszystko, spadaj” – mam jedną radę.

Napisz coś sama!

No i do sedna:

John Kenn Mortensen – ten obrazek mam przed oczami podczas każdego lotu samolotem.

John Kenn Mortensen

Maria Rubinke – kilka lat temu uwielbiałam Happy Tree Friends, ale teraz wolę ją.

Maria RubinkeAyako Kanda i Mayuka Hayashi – kojarzy mi się z ulubionym teledyskiem i tym, że pod koniec liceum zrobiliśmy zdjęcia całej klasy, które potem przekiblowały całe wakacje na wystawie lokalnej księgarni (taka tradycja). Chciałam wtedy zrobić wszystkim zdjęcia RTG, ale pomysł się nie spodobał. Do dziś nie wiem czemu.

x-ray-couple-portraits-ayako-kanda-mayuka-hayashi-1

Christian Schloe – Frida Kahlo.

Christian Schloe

20120520-Las-dos-Fridas

Chema Madoz–  a to widzę zawsze wtedy, kiedy muszę robić coś, czego bardzo nie chcę robić.

Chema MadozNicoletta Ceccoli – podoba mi się każdy jeden jej obrazek, ale ten szczególnie: w dzieciństwie wymyśliłam własną wersję legendy o smoku, luźno* opartą na mojej ukochanej bajce z serii „Poczytaj mi mamo” („Przepraszam smoku): gadem sterowała królewna, która upatrzyła już sobie męża i nie chciała wyjść za żadnego z wojujących o jej rękę nieudaczników.  Wyobraź więc sobie co poczułam, patrząc na ten rysunek (podpowiedź: radość, bo przypomniałam sobie jakimi ścieżkami chadzał mój nieletni mózg i przykrość, że ten pomysł wcale nie był oryginalny)!

contrarymary-498x387

Matylda Konecka – „Saving The Ideas”, taki tytuł. Rozczula mnie ten czerwony, jego spuszczony nosek i ciężki krok, i burdel pod tą parasolką. Że tak powiem – znam to.Matylda Konecka

Yelena Bryksenkova – podejrzewam, że trafiła tutaj dlatego, że jako dziecko najpierw wierzyłam, że mogę latać („trzeba się rozhuśtać i rozłożyć ręce i nie bać, że się spadnie, bo jak się człowiek boi to nie poleci” – uczyłam rok młodszą kuzynkę**), a potem już tylko o tym marzyłam (złośliwym komentarzom o lataniu samolotem mówię: won!)

Yelena-Bryksenkova22-500x701

Klaudia Gaugier -w tym roku zakochałam się najpierw w Tunie, potem w Yogurt the Pirate, a na końcu w tych lalkach. Widzę związek, widzę logikę! A Ty?

557926_657257337648135_272136304_n

To juuuuż prawie koniec, ale czym byłby ten post – pisany w bardzo konkretnym celu (pisz, do cholery!) bez zdjęcia czegoś, co (jestem tego pewna!) naprawdę Ci się spodoba?

4ac08c62fb81d110f363f3731aa58178_L

To jak będzie?

Kasia

*bardzo luźno, bajka raczej typowa, książę zdobył rękę księżniczki, a ona nie miała nic do gadania

**żyje

Dodaj komentarz

Skomentuj

